De 44 beste øvelsene med kun kroppsvekt som belastning

Video av de 44 beste øvelsene  – med kun din egen kroppsvekt som belastning.

Å trene med egen kroppsvekt som belastning er undervurdert.


Her kommer en oversikt over noen utvalgte øvelser en kan gjøre uten utstyr – eller med belastning fra en sekk eller strikk.

OVERKROPP

Pressøvelser – Pressøvelser trener primært bryst, skuldere og triceps. Kjernemusklatur og annen støttemusklatur er også aktive.

Trekkøvelser – Trekkøvelser trener primært ryggmusklaturen, bakside skuldre og biceps. Kjernemusklaturen er også aktiv.

UNDERKROPP

Pressøvelser – Består av knedominante øvelser. Trener rumpe, forside og bakside lår og legger.

Trekkøvelser – Hoftedominante øvelser. Trener bakside lår, rumpe og korsrygg. Og kjernemusklaturen 

AKTIVISERING AV OVERKROPP – Prehab og aktiviseringsøvelser for overkroppen. Lurt å ha med i oppvarmingen.

AKTIVISERING AV UNDERKROPP – Aktiviseringsøvelser og prehab for underkropp. Lurt å ha med i oppvarmingen.

KJERNEMUSKLATUR

Del:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Epost

Del:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email