Er trenings-effekten borte? Test da en ny strategi!

Har trenings-effektendabbet av? Til tross for utallige timer på treningssenteret, uteblir resultatene?

Da kan det være på tide med en ny strategi!

Derfor oppnår du ikke resultater:  Når du starter å trene, så kommer trenings-effekten ganske raskt. Men etterhvert vil fremgangen avta. Om man da ikke trener mer, eller hardere, så vil trenings-effekten utebli om man ikke bytter strategi. Ved å trene hardere, mer eller gjøre noe annet kan man oppnå en ny økning. Her får du noen strategier som er knyttet med suksess.

Strategi 1:

Dag 1: tungt
Dag 2: lett
Dag 3: hvile
Dag 4: begynn på nytt

2: to på rad men ulike øvelser

Dag 1: tungt
Dag 2: tungt + høyt volum
Dag 3: hvile
Dag 4: tungt
Dag 5: tungt + høyt volum
Dag 6: hvile
Dag 7: begynn på nytt

Strategi 3: 6 av 7 dager

Dag 1-6: høyt volum, varierende repetisjonsantall
Dag 7: hvile

Når man øker volumet i noen øvelser bør man redusere andre for å maksimere trenings-effekten. En annen strategi er at man kan halvere den vanlige treningen og øke på de man ønsker å forbedre.


Saken er hentet i fra AFPT

Saken er hentet i fra AFPT
Stikkord:    

Del:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Epost

Del:

NYHETSBREV

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter